Sposoby na przemęczenie

przemeczenie2

Wynalazki XXI wieku są cudowne. Mamy wszystko robiące smartphone’y i nie latające dreamliner’y . Dzisiejsze czasy zapewniają luksus i wygodę, ale narzucają nam niestety także szalone tempo codziennego życia, w którym bierzemy na siebie coraz więcej zadań: praca, która zaprząta nam myśli długo po jej opuszczeniu, obowiązki domowe, a także przyjemności: kino, teatr, spotkania towarzyskie i różne imprezy.

Większość z nas zapewne zdaje sobie sprawę, jak ważne przy tak aktywnym trybie życia są sen i odpoczynek ale zwyczajnie brakuje nam na nie czasu. Tymczasem bez wystarczającego „naładowania baterii” trudno jest nam prawidłowo funkcjonować, zwłaszcza, że zajęcia zawodowe i te wykonywane po pracy wymagają od nas sporego wysiłku psychicznego i/lub fizycznego.

Jest wiele czynników mogących znacząco wpływać na stan naszego wyczerpania, które w efekcie mogą doprowadzić do przemęczenia organizmu.

W jaki zatem sposób przygotowywać nasz organizm na tą masę codziennych aktywności?

Często, aby to zrobić, wystarczy nam chwila prawdziwego relaksu i wyciszenia. Może to być czas z dobra książką, kąpiel z bąbelkami lub jak ostatnio u Marty Polinezyjska Odyseja. Ważne jest, aby w takich chwilach wyłączyć myślenie i stres, który zwykle temu zmęczeniu towarzyszy. Innym niezawodnym (i moim ulubionym) sposobem są wakacje lub długi weekend spędzony poza domem. Możemy wtedy odciąć się od nerwów i obowiązków dnia codziennego.

Co jednak zrobić, gdy często odczuwamy zmęczenie i senność, a do urlopu jeszcze parę miesięcy?

Każdy z nas ma swoje metody, sposoby na zmęczenie, na regenerację i pobudzenie organizmu, napiszę dzisiaj o tych najczęstszych i co przydatniejsze – legalnych sposobach.

Co należy stosować na pobudzenie naszych kończyn?

Najlepszym, czyli najzdrowszym sposobem jest przyjmowanie witamin, które jest skuteczną metodą na przemęczenie. Stosowane regularnie wpływają na prawidłowe funkcjonowanie organizmu i pomagają w radzeniu sobie ze zmęczeniem i stresem. Ważnym składnikiem wspomagającym prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego jest magnez – jeśli coś stosować na pobudzenie organizmu to właśnie preparaty z tym pierwiastkiem. Najlepiej w połączeniu z witaminą B6, ponieważ wtedy lepiej się wchłania. Wybierając odpowiedni dla nas preparat sugeruję zdecydować się na suplement zawierający pełną gamę nie tylko witamin i minerałów, ale także wyciąg z żeń–szenia. Jest to roślina, która naturalnie pobudza i wzmacnia organizm, znana od tysiącleci wspomaga koncentrację i pamięć. Jeżeli w naszej diecie przyjmujemy wystarczające ilości witamin i minerałów możemy kupić tabletki zawierające tylko wyciąg z żeń–szenia.

Zdrowe odżywianie, czy suplementacja witaminowa nie są przeciwwskazaniem do krótkotrwałego pobudzenia. Najbardziej znaną i dostępną substancją jest kofeina, najczęściej wypijana w postaci kawy albo czarnej herbaty. Dla tych, którzy nie przepadają za tymi napojami alternatywą będzie kofeina w tabletkach, pełniąca idealne rozwiązanie na pobudzenie organizmu w trakcie jazdy czy przy innych czynnościach podczas których jesteśmy w ciągłym ruchu. Naturalnie substancja ta znajduje się także w guaranie. Wyciąg z tej rośliny też jest dostępny w postaci tabletek.

Szybkie pobudzenie osiągniemy również przez chwilowe podnoszenie ciśnienia zażywając lek – Glucardiamid. Mało osób go zna, a jest naprawdę skuteczny na zmęczenie.

przemeczenie1

Istnieje wiele preparatów zawierających kofeinę, lecytynę, magnez. Ich stosowanie nie powinno być jednak regularne, powinniśmy je ograniczyć tylko do okresów wzmożonego wysiłku umysłowego. Po sesji 😉 lepiej je odstawić, ponieważ nasz organizm się do nich przyzwyczaja i nie będzie już na nie reagował,jak na początku. Takie leki na przemęczenie powinny być więc brane z rozwagą, w ściśle określonym czasie, aby zapobiec przedawkowaniu.

Każdy z nas ma swój sposób na przemęczenie i stres. Przewlekłe zmęczenie może prowadzić do poważnych schorzeń, dlatego dbajmy o odpowiedni odpoczynek i relaks.

Oprócz pobudzaczy i wakacji warto też pomyśleć o zwolnieniu obrotów. Wiem, że nie jest to łatwe, ale osoba wypoczęta jest lepiej zorganizowana i szybciej wykonuje swoje obowiązki, nie przemęczając przy tym organizmu. Dlatego odpoczywajmy, a dzięki temu będziemy mieli więcej czasu.

Małgosia Niemczyk

malgorzata_niemczyk

mgr farm. Małgosia Niemczyk – absolwentka Wydziału Farmaceutycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, ze specjalizacją Fitochemia i Fitoterapia. Zainteresowanie ziołolecznictwem zrodziło się w niej już w latach dziecięcych, podczas oglądania bajek, o warzących lecznicze mikstury czarownicach. Jest otwarta na doniesienia medycyny niekonwencjonalnej. Swoją wiedzę wykorzystuje na co dzień w pracy w aptece. Osoba wesoła i towarzyska, muzyk amator (choć sąsiedzi nie podzielają jej pasji gry na skrzypcach). Każdy dzień, to nowe cele i nowe wyzwania.

Strona używa plików cookies. Korzystając z niej zgadzasz się z Polityką cookies.
Akceptuję
x